خرید از سراسر دنیا


» سرقت اینترنتی!

سرقت اینترنتی!

جرم سرقت اینترنتی به عنوان یکی از جرایم رایانه‌ای، در ایران یکی از رایج ترین جرایم است. عنصر قانونی جرم سرقت اینترنتی از حساب دیگری در ماده سیزده قانون جرایم رایانه ای مشخص شده است. یعنی برای این عمل برداشت پول از حساب دیگری از طریق اینترنت، مجازات مشخص شده است. مجازات سرقت اینترنتی از حساب دیگری طبق این ماده از قرار زیر است:

هر كس به طور غیرمجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتكاب اعمالی از قبیل وارد كردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف كردن داده‌ها یا مختل كردن سامانه، وجه یا مـال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل كند علاوه بر رد مال به صاحب آن به حبس از یك تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون ریال تا یكصد میلیون ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

 بنابراین مجازات جرم سرقت از حساب دیگری این است که مرتکب باید هم وجهی را که از طریق اینترنت سرقت کرده است را به فرد پس بدهد و هم به حبس از یک تا پنج سال یا جریمه نقدی از بیست میلیون ریال تا یكصد میلیون ریال محکوم خواهد شد.

وجود «یا» بین مجازات حبس و جریمه نقدی به این معناست که قاضی می تواند بین هر یک از این مجازات‌ها یکی را انتخاب کند. البته با توجه به نوع و شدت جرم قاضی می‌تواند هر دوی آنها را اعمال کند.

شاکی با مراجعه به دادسرای جرائم رایانه‌ای و ارائه شکوائیه و مدارک پیوست باید اقدام به ابطال تمبر و پرداخت هزینه دادرسی کند. پس از اخذ دستور از معاونت محترم دادسرای جرایم رایانه ای، نامه‌ای خطاب به پلیس فتا در جهت مستندسازی از دلایل و تحقیق از شاکی به شاکی ارائه می‌شود و پس از آن شاکی باید شکایت خود را با دستور معاونت ارجاع دادسرا به پلیس فتا ارائه کند.

همچنین می‌توانید با استفاده از رمز پویا برای کارت‌های بانکی، امنیت حساب خود را بالا ببرید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده